Molo er et skandinavisk brand med en vision om at være børnenes favorit i garderoben. Molo blev grundlagt i 2003 som et brand med tøj af høj kvalitet, der er fyldt med farver og sjove prints, som børn kan på opdagelse i. Vi harsiden den spæde start haft udgangspunkt i en ansvarlig og langsigtet tilgang til produktion af børnetøj.  

___

 

Vi anerkender de store udfordringer, som tøjindustrien står overfor og står ved vores ansvar i hele værdikæden. Vi arbejder på altid at træffe beslutninger, der kan være med til at reducere vores påvirkning af miljøet ift. konventionel tøjproduktion og derved til at skabe en mere bæredygtig fremtid for vores børn.

 

I dag betyder dette, at vi arbejder med mere ansvarlige materialer og produktion. Siden 2016 har vi fokuseret på at ændre alle konventionelle tekstiler til materiale med fokus på økologi og genanvendte metervarer. Hos Molo er vi meget stolte af, at vi ikke kun sælger GOTS*, OCS* og GRS*-certificerede produkter, men at Molo som brand og virksomhed også både GOTS*-certificeret, GRS* og OCS*-certificeret.  Ansvarlig produktion og ordentlige arbejdsvilkår for mennesker er en selvfølge for os, og vi kontrollerer løbende alle led i vores produktionskæde for at sikre dette.

 

Derudover arbejder vi med høj kvalitet og et funktionelt design, der sikrer lang holdbarhed og tøj, der kan videregives til søskende og venner eller videresælges. Vi designer med fokus på kreativitet og udfoldelse i et personligt, farvestrålende og genkendeligt design til børn i alderen 0-16 år verden over.

 

 

 

Molos ansvarlighedsrejse

 

 

 

 


*Certificeret af Ecocert Greenlife, certificeringsnr. 197496.