Historien


Vores historie… fra starten til i dag

Molo’s rejse startede med en nysgerrighed og en lyst til at radikalisere børnemoden, som i 2003 var mindre farverig og sprudlende.

Molo’s første kollektion, 2-8 år, ser dagens lys i foråret 2003 og forhandles fra starten i Danmark, Sverige, Norge, Holland og England. Molo får hurtigt vokseværk, og i 2005 lancerer Molo sin første babykollektion, 0-2 år, og udvider i 2009 med en separat overtøjskollektion. Ligesom der efterfølgende er kommet en badetøjskollektion til samt en udvidelse af kollektionen helt op til 16-årige drenge og piger.

 

Vores passion… børnene kommer først

Molo er ikke en stor designvirksomhed, der opfatter børnemoden som en sekundær linje. For os kommer børn i første række, og vores design af børnetøj tager netop afsæt i denne passion.

 

Vores filosofi… design på børnenes præmisser

Vi tror på, at børnetøj skal designes på børnenes præmisser med mulighed for at udtrykke deres kreativitet og personlighed igennem tøjet. Vi tror på, at tøj skal designes til at kunne bruges og ikke kun bæres til specielle lejligheder. Det skal være muligt for børn at kunne bevæge sig frit, udfolde sig og udforske en verden af sjove muligheder – ikke begrænse børns færden.

 

Vores design… børnemode med charmefaktor og glimt i tøjet

Molo’s design taler til barnets fantasi, da Molo bruger stærke farver, sjove prints, spændende former og iøjnefaldende sammensætninger. Hos Molo er vi vilde med print, fordi det giver karaktér til de små personligheder. Et print er noget, som børn kan relatere sig til og nemt forelsker sig i, og netop derfor udgør prints en stor del af Molo’s kollektion.

Stilen er urban med et funky farverigt design, der ofte har en humoristisk drejning eller er tilstrækkeligt anderledes til at vække opsigt, men der gås ikke på kompromis med hverken funktionalitet eller kvalitet. Designet er fuld af sjove, finurlige detaljer, der forenes med det rene og ”rå” skandinaviske look. Tøjet holder til et aktivt børneliv med masser af vask og opfylder barnets behov for funktionelle detaljer.

Molo’s kollektion er til drenge og piger i alderen 0-16 år.

 

5 facts om Molo

Molo har hovedsæde i København, Danmark.
Molo har 11 koncept shops med eget personale fordelt i Danmark (København, Lyngby, Odense og Århus), Sverige (Malmö & Stockholm), Norge (Oslo) og Hong Kong.
Molo har egne salgskontorer og showrooms i England, Sverige, Norge, Finland, Frankrig, USA, Hong Kong og Benelux.
Molo forhandles i 30 lande verden over, hvilket bliver til 600 førende specialbutikker og stormagasiner – heriblandt Harrods i London og Barneys i New York.
Molo’s kollektion går fra 0-16 år.

Se flere looks