20 farverige år
Tag med os en tur ned ad “memory lane”, i vores fejring af de milepæle, der har ført os til, hvor vi er i dag. Vi kan måske ikke længere gå for at være en teenager, men vi er stadig unge af sind og fast fokuseret på at få alle børn til både at se og føle sig unikke.

 

MOLOS HISTORIE

___

 

2003

Molo lancerer sin første kollektion til børn i alderen 2-8 år. De farverige og fantasifulde designs bliver øjeblikkeligt godt modtaget og stormagasiner som Selfridges er blandt de første 50 butikker, der fører Molo-produkter.

Molo ekspanderer hurtigt og bliver tilgængelig i butikker i Sverige, Norge, Holland og Storbritannien.

 

 

2005

Molo lancerer en babytøjskollektion til de 0-2-årige, og bringer dermed også farver og humor til de allermindste. Kollektionen blev lavet som en overraskelse og en barselsgave fra designteamet til Molos ejere for at fejre fødslen af deres første barn.

 

 

2008

Molo åbner den første shop-in-shop i Magasin Du Nord i hjertet af København. Dette bliver den første af mange kommende shop-in-shops på tværs af lande og byer.

  

 

2009

Overtøjskollektionen vokser og lanceres som en separat kollektion med overtøj til al slags vejr, herunder de populære flyverdragt-modeller Pyxis og Polaris, som stadig er at finde i kollektionerne den dag i dag.

Molo gør også entré på det spanske marked dette år.

  

 

 

2010

Den første badetøjskollektion introduceres og bliver øjeblikkeligt en favorit til varme sommerdage på stranden eller ved poolen.

  

 

2011

Kollektionerne vokser yderligere og et udvalgt sortiment bliver nu tilgængeligt op til størrelse 164.

Molo åbner sin første butik i Københavns Lufthavn.

 

 

 

2012

Molo åbner showroom i London med det formål at præsentere kollektionerne på en mere intim og personlig måde til det britiske marked.

  

2013

Molo lancerer en webshop henvendt til de danske forbrugere for at gøre shopping endnu mere tilgængelig og bekvem.

 

 

2014

Molo fortsætter med at vokse og åbner en shop-in-shop i stormagasinet Alsterhaus i Hamborg.

Molo udvider webshoppen med en engelsksproget version, og begynder nu at sende ordrer til kunder i hele EU.

 

 

2015

Molo åbner endnu et showroom, denne gang i Paris, hvilket yderligere styrker mærkets internationale rækkevidde og appel.

 

 

2016

Størrelse 176 bliver tilføjet til sortimentet, hvilket gør at kollektionerne nu dækker alle aldre fra 0-16 år.

Molo introducerer Oeko-Tex-certificeret tøj, for at minimere brugen af skadelige kemikalier i produktionen.

 

 

2018

Molo udvider endnu engang shop-in-shop konceptet og åbner nu i det eksklusive Galeries Lafayette i Paris og KaDeWe i Berlin.

 

 

2019

Molo samarbejder med det ikoniske skotøjsmærke Vans om en kollektion med de klassiske og elskede Vans silhuetter kombineret med Molo's farverige print univers.

 

 

2020

Molo bliver GOTS-certificeret (Global Organic Textile Standard) og tager dermed et stort skridt fremad i sin bæredygtighedsrejse for ansvarligt producerede produkter.

Molo åbner en shop-in-shop i stormagasinet Oberpollinger i München.

 

 

2021

Molo introducerer genanvendte fibre i både badetøjs- og overtøjskollektionen for yderligere at understøtte sin forpligtelse til ansvarlig tøjproduktion.

Samme år lanceredes en tysk webshop til de tysktalende lande.

Molo åbner en shop-in-shop i det italienske high-end stormagasin La Rinascente i Catania.

 

 

 

2022

Molo flytter til et nyt rummeligt hovedkontor i det kreative Nordvestkvarter i København. Molos lager og pakhus flytter samtidig til nye og miljøvenlige faciliteter med en DGNB Gold Certificering.

Molo samarbejder med Universal Studios om en unik Jurassic World: Dominion-kollektion med foto-realistiske prints inspireret fra filmen og med billeder fra Universal Studios egen billedbank

Molo åbner shop-in-shop i stormagasinet Takashimaya i Singapore.

Webshoppen udvides endnu engang og åbner nu op for det amerikanske marked med ordrer leveret over Atlanten direkte fra København.

 

 

2023

Molo tager endnu et skridt mod en mere bæredygtig produktion, og opnår GRS-certificering (Global Recycled Standard) for badetøjskollektionen.

Molo øger sin tilstedeværelse i La Rinascente og åbner otte pop-up shops over hele Italien, bl.a. i Milano, Rom og Palermo.